Stichting Gorinchem Citymarketing

De Stichting Gorinchem Citymarketing is op 9 maart 2018 opgericht.

Doelstelling

De organisatie Gorinchem Citymarketing heeft de volgende doelen geformuleerd:

1. Het vergroten van de herkenbaarheid en aantrekkelijkheid van Gorinchem op het gebied van wonen, leven en economie door een publiek- en privaat breed gedragen ontwikkeling, en het verrichten van alle handelingen die met het vorenstaande in de ruimste zin verband houden of daartoe bevorderlijk kunnen zijn.

2. Het ontwikkelen en beheren van een corporate merkconcept voor Gorinchem, het initiëren en (doen) uitvoeren van marketing- en promotieactiviteiten en het regisseren van de marketing en promotionele afstemming en samenwerking.

Daarbij fungeert de stichting als een publiek/private samenwerking, een partnership tussen de gemeente Gorinchem en private partners, die toekomstige ontwikkelingen zal stimuleren.

Bestuur

De stichting heeft twee bestuursorganen; een Raad van Toezicht en een bestuur. Het bestuur wordt gevormd door Raymond Smits van Waesberghe, directeur-bestuurder. De Raad van Toezicht bestaat uit drie leden. Voorzitter is Martin van Vliet, gemeentesecretaris van de gemeente Bergen op Zoom. Vice-voorzitter is Jos Notenboom, ondernemer in Gorinchem. De derde toezichthouder is Arco Seton, collectiebeheerder bij het Nationaal Militair Museum.

Contact & bezoekadres

Stichting Gorinchem Citymarketing

Grote Markt 17, 4201 EB Gorinchem

0183-631525

info@mooigorinchem.nl

KvK nummer: 71140735
Fiscaal nummer: NL858595473B01

Beloningsbeleid

De leden van de Raad van Toezicht ontvangen een vergoeding voor hun werkzaamheden. De voorzitter ontvangt € 375 (ex. BTW) per maand. Leden ontvangen € 275. Daarnaast ontvangen zij een reiskostenvergoeding.

Activiteiten

De Stichting Gorinchem Citymarketing is op 9 maart 2018 opgericht. In de Marketingstrategie & Uitvoeringsplan 2018 is de Raadsopdracht 'Binnenstad-Stadspromotie' vertaald naar een concreet plan dat de Stichting Gorinchem Citymarketing in opdracht van en samenwerking met betrokken stakeholders en gemeente de komende jaren wil uitvoeren. De Marketingstrategie is leidend voor de activiteiten van de stichting.

Marketingstrategie 2018-2021

Financiële verantwoording

De stichting heeft het boekjaar 2022 afgesloten. Het beknopte jaarverslag is hieronder te downloaden. 

De inkomsten van de stichting komen uit dienstverleningsovereenkomsten met de gemeente Gorinchem, BIZ-Hartje Gorkum en Stichting Binnenstadsmanagement Gorinchem. Daarnaast heeft de stichting inkomsten uit het verkopen van toeristische producten, arrangementen en partnerschappen.

De middelen van de stichting worden beheerd door de directeur-bestuurder die daarvoor de beschikking heeft over een bankrekening. 

Jaarverslag 2022

Jaarverslag 2021

Jaarverslag 2020

Jaarverslag 2019

Jaarverslag 2018